Creativity and innovation and its functional enrichment in interactive advertising

Authors

  • Wsiam Abd Azez Postgraduate student/College of Fine Arts/University of Baghdad
  • Fouad Ahmed Shalal University of Baghdad\College of Fine Arts

DOI:

https://doi.org/10.35560/jcofarts1368

Keywords:

Creativity, Innovation, Functional, Interactive Advertisements

Abstract

في زمن الثورة الرقمية التي تخصصاتها اليوم، أصبحت الإعلانات التجارية من أبرز وسائل الإعلام التي تستخدم للتواصل مع المستهلكين، وما زال هناك الكثير في فهم كيفية دمج الإبداعات الأخرى في هذه الإعلانات لتحقيق أقصى استفادة وظيفية. ومن هنا صيغت مشكلة البحث عن طريق التساؤل الاتي، كيف يمكن عن طريق الإعلانات التفاعلية أن نبتكر ونبدع بطرائق نجعلها ليست فقط وسيلة نقل الرسالة، ولكن أيضًا تجربة المستخدم الفريد، وما هو دور الإبداع في تحسين القيمة الوظيفية للإعلانات التفاعلية؟. فجاءت فكرة هذا البحث من خلال تحديد مشكلة البحث بالتساؤلات الاتي: - كيف يمكن للابتكار أن يُضيفان قيمة وظيفية للإعلانات التفاعلية؟ كما حددت أهمية البحث في تشكيل إطار مفاهيم معرفية وتطبيقية للطلبة والعاملين في مجال التصميم الرافيكي. وتحديد هدف البحث حسب الاتي: التعرف على الابداع الدائم وامتيازها الوظيفي في الإعلانات التفاعلية. وحدت ثلاثة البحث عن حدود فيما يخص الموضوع والزمان والمكان بالإضافة إلى تحديد مصطلحات الابداع الفريدة واثراءها الوظيفية في الإعلانات التفاعلية، وتتضمن الفصل الثاني مفهوم العناصر التفاعلية وأهميتها في العصر الرقمي، الإثراء الوظيفي الإبداعي الرائعي في الإدارة الإبداعية الإعلانية التفاعلية، باستثناء الاخراجية في تصميم الإعلانات التفاعلية. ويتضمن الفصل الثالث على النتائج التي جاءت: تم التحقق من وجود مشتركات في الاثراء الوظيفي بين جميع المدروسة. وتمثل هذه النزعات في دمج المؤشرات التصميمية الشكلية ذات التأثير الجمالي والتعبيري للإبداع الفريد في الفكر. والنتاجات التي جاءت منها 2. الجزء التفاعلي في الإعلان يساهم جزء منه في ترسيخ الإعلان في الذهن المتلقي وظيفة وظيفية عن طريق ترسيخ اكتشاف و إخفاء ملامحه في الفكر والرؤى. ويؤدي ذلك إلى تحفيز التلقي للاقتناء وتوسيع نطاق المنتجات المختلفة.. بالإضافة إلى الحوافز والمقترحات وارفق البحث بقائمة الهوامش والمصادر.

References

Ibn Manzur. (1956). Lisan al-Arab. Beirut, Lebanon: Dar Sader and Dar for Printing and Publishing.

Al-Ghazali. (2015). Creative Advertising: Theory and Application. Cairo, Egypt: Dar Al-Kutub Al-Jami'iyah for Printing and Publishing.

Amabile. (2022). Definition of Innovation and Its Importance in the Modern Era. France: Journal of Innovation and Development.

Intisar Rasmi Musa. (2014). Transformations in the Mass Communication Process Using the International Information Network. Baghdad, Iraq: Journal of Communication and Development, Issue 10.

Intisar Rasmi Musa and Khalil Al-Wasiti. (2011). Digital Design and Modern Communication Technology. Baghdad, Iraq: Dar Al-Farahidi for Printing and Publishing.

Basem Abbas Al-Obaidi. (2014). The Brand: Its Functional and Expressive Connotations. Amman, Jordan: Amwaj for Publishing and Distribution.

Hasan Abdul Razzaq Mansour. (2016). Human Development Between Theory and Practice. Amman, Jordan: Dar Amwaj for Publishing and Distribution.

Husayn Shafiq. (2010). Interactive Media. Amman, Jordan: Dar Fikr Wa Fan for Printing, Publishing, and Distribution.

Rana Awad Kazem. (2017). Employing Form and Content in Enriching the Television Advertising Image, Master's Thesis, Central Technical University. Baghdad, Iraq: College of Applied Arts, Central Technical University, Department of Advertising Techniques.

Rubinstein, James. (2013). Creative Psychology. Beirut, Lebanon: Dar Al-Kutub Al-Ilmiyah for Publishing and Distribution.

Scott, Robert Gillam. (1980). Principles of Design, translated by Muhammad Mahmoud Youssef. Cairo, Egypt: Dar Nahdat Misr for Printing and Publishing.

Samar Hani Al-Saeed Abu Dunya. (2016). Creativity in Employing Human Personality in Designing Interactive Advertising Shows. Egypt, International Design Journal: Faculty of Applied Arts - Helwan University.

Abdul Hafez Salama. (2001). Design of Educational Media. Amman, Jordan: Dar Al-Yazouri Al-Ilmiyah for Publishing and Distribution.

Abdullah Hasan Muslim. (2015). Creativity and Administrative Innovation in Organization and Coordination. Amman, Jordan: Dar Al-Mo'taz for Publishing and Distribution.

Ali Hijazi Ibrahim. (2017). Media Campaigns and the Art of Addressing the Audience. Amman, Jordan: Dar Al-Mo'taz for Publishing and Printing.

Maher Odeh Al-Shamali. (2014). New Digital Media. Amman, Jordan: Dar Al-Assar Al-Alami for Publishing and Distribution.

Majma' Al-Lughah Al-Arabiyah. (2005). Al-Mu'jam Al-Wasit (4th edition, Maktabat Al-Shorouk Al-Dawliyah). Cairo, Egypt.

Muhammad Rashid Al-Feel Muhammad. (2000). Research, Development, and Scientific Innovation in the Arab World in the Face of Technological Challenges and Reverse Migration. Amman, Jordan: Dar Majdalawi for Publishing and Distribution.

Mahmoud Abdel Fattah Radwan. (2012). Innovative and Creative Thinking: Six Thinking Hats. Cairo, Egypt: The Arab Group for Training.

Maurice Jarles. (1989). Science, Art, and Technology, translated by Samir Abdel Rahim. Cairo, Egypt: Foreign Culture Magazine, Issue 23, Year 4.

Nasif Jassim. (2015). Design Techniques in Cultural Publications. Baghdad, Iraq: Lecture delivered at a seminar held by Dar Al-Shu'un Al-Thaqafiyah.

Downloads

Published

2024-03-15

Issue

Section

Articles

How to Cite

Creativity and innovation and its functional enrichment in interactive advertising. (2024). Al-Academy , 111, 493-508. https://doi.org/10.35560/jcofarts1368

Publication Dates

Received

2024-01-19

Revised

2024-03-03

Accepted

2024-03-12

Similar Articles

11-20 of 241

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)